Nacht en Maand van de Geschiedenis

Barbara Dijkhuis ontwierp een nieuwe identiteit voor zowel de Maand als de Nacht van de Geschiedenis. Ook maakte zij het campagnebeeld dat voor beide evenementen werd ingezet. Met het rode vierkant voor de Maand en de blauwe maan voor de Nacht ontwierp ze twee logo's die makkelijk met elkaar zijn te verbinden, maar toch verschillend genoeg zijn. 


De Maand van de Geschiedenis begon op 29 september in het Nederlands Openluchtmuseum en werd op 27 oktober feestelijk afgesloten met de Nacht van Geschiedenis waarvoor het Rijksmuseum voor het eerst zijn splinternieuwe Atrium
ter beschikking stelde. Het thema van 2012 was Arm & Rijk. 

Opdracht

Nederlands Openluchtmuseum, 2012

Samen met

Auke Vleer, JanJaap Rypkema

Campagne & Identiteit

Samen met fotograaf Auke Vleer bedacht Barbara Dijkhuis het campagnebeeld van de bloeiende tulp met de bol er nog aan. De bloeiende tulp staat symbool voor rijkdom, de bol voor armoede. Voor de Maand kreeg deze tulp een grijze achtergrond, voor de Nacht een donkere sterrenhemel.De Nieuwe Collectie is bijzonder trots om zowel de identiteit, de communicatie als de aankleding over dit geslaagde evenement te hebben uitgevoerd.